هک تلگرام

هک و امنیت

ارتباط از طریق یاهو مسنجر
1
محل تبلیغات شما
2
محل تبلیغات شما
3
محل تبلیغات شما

عضویت درخبرنامه

تبلیغات شما

برگ گرافیک

هک تلگرام
بازديد : 1241

 

اگر وارد حساب کاربریتان شوید در ابتدا از شما یک کد تایید هویت درخواست می‌شود که از طریق پیامک (SMS) به شماره موبایل شما ارسال می‌شود. تلگرام با استفاده از این کد، هویت شما را تایید کرده و به این ترتیب می‌فهمد که فردی که پشت گوشی درخواست ورود به حساب تلگرام را کرده است، همان کسی است که صاحب آن شماره است. حال فرض کنید کس دیگری درخواست ورود به حساب شما را بکند. در این صورت یک اس‌ام‌اس به گوشی شما فرستاده خواهد شد. اگر شما این کد را به همان فرد بدهید، اون بدون هیچ مشکلی به حساب شما وارد خواهد شد! به همین راحتی! روشی که هکر چگونه کد را از شما می‌گیرد، مهندسی اجتماعی نامیده می‌شود؛ همان "گول زدن یا فریب دادن" خودمان. چگونه؟ مثلاً هکر درخواست ورود به حساب شما را می‌دهد. در این لحظه، یک پیامک به شما حاوی کد امنیتی برای تایید هویت فرستاده خواهد شد. هکر بدون داشتن این کد قادر به ورود به حسابتان نخواهد بود.

 بنابراین درصدد دریافت این کد از شما می‌افتد. وی با ارسال متون فریبنده سعی می‌کند این کد را از شما دریافت کند. هکر با جا زدن خود به عنوان فردی از طرف تلگرام (مثلاً با انتخاب اسمی مثل Telegram Police) اعتماد قربانی را جلب کرده و با ارسال پیامی مثل متنون زیر از طریق خود تلگرام، پیامک، ایمیل یا حتی سایت‌ها، وی را مجبور به ارسال کد می‌کند: کاربر عزیز، اکانت شما تا دو روز دیگر مسدود خواهد شد. برای جلوگیری از انسداد اکانت خود، کد پنج رقمی‌ای که برایتان پیامک کرده‌ایم را بفرستید.

نمونه دیگر از پیام‌هایی که متاسفانه اکثر کاربران را فریب می‌دهد:

سلام کاربر گرامی به اطلاع رسیده است که حساب کاربری شما به دلیل استفاده نادرست حذف خواهد شد برای جلوگیری از حذف شدن کارهای زیر را انجام دهید : ۱- ابتدا شماره تلگرام خود را برای ما ارسال کنید ۲- سپس ربات دیگر ما برای شما کدی را ارسال میکند آن کد را کپی کرده و برای ما بفرستید تا از حذف شدن اکانت خود جلوگیری کنید

نمونه دیگر از پیام‌هایی که متاسفانه اکثر کاربران را فریب می‌دهد:

سلام کاربر گرامی به اطلاع رسیده است که حساب شما موقتا دچار مشکل شده. از شما میخواهیم برای بازگردانی حساب خود رمز۵رقمی ارسال شده را برای ما ارسال کنید ۱- ابتدا شماره تلگرام خود را برای ما ارسال کرده ۲- سپس سرورهای ما از طریق پیام کوتاه برای شما کد ۵ رقمی ارسال میکند ان کد را برای ما بفرستید تا از حذف شدن اکانت خود جلوگیری کنید. با تشکر. تیم پشتیبانی تلگرام

اگر به نحوه نگارش متون بالا دقت کنید، می‌بینید به طوری تنظیم شده اند که کاربر را ترسانده و با فریب دادن وی کد تایید هویت را بگیرند. برای جلب توجه و اعتماد کاربر، معمولاً از عباراتی مثل "تیم پشتیبانی تلگرام" و ... استفاده می‌کنند و با ارسال یک متن انگلیسی ترجمه شده متن فارسی، کاربر را بیشتر وادار به ارسال کد می‌کنند و در نهایت با انتخاب اسامی‌ای مثل Telegram، Telegram Support و ... و استفاده از لوگوی تلگرام، کاربران ساده را بســــــــــــــــــــــیار ساده گول زده و کدشان را دریافت می‌کنند. چگونه از مهندسی اجتماعی در امان باشیم؟

برای جلوگیری از هک شدن تلگرام خود باید نکاتی را در نظر داشته باشید:

بدانید که مهندسی اجتماعی بیش از آنچه که فکر می‌کنید می‌تواند فریبنده باشد. نمونه‌های بالا تنها مواردی است که توسط هکرهای آماتور طراحی شده اند. به هیچ یک از این پیام‌ها توجه نکنید! کد تایید هویت را فقط هنگام ورود به تلگرام وارد کنید. پیام‌های فریبنده نه تنها در تلگرام بلکه به صورت پیامک، ایمیل و ... نیز ارسال می‌شوند یا حتی ممکن است آن را در یک سایت ببینید! بدانید که اکانت رسمی تلگرام دارای یک تیک در انتهای نام "Telegram" است. این علامت نه در تصویر بلکه در آخر نام است.

بقیه اکانت‌ها اکثراً برای گول زدن ساخته شده اند. حتی اکانت رسمی تلگرام هم به شما پیام ارسال نمی‌کند مگر در مواقع خاص مثل آپدیت کردن برنامه و ... . اکانت رسمی تلگرام Telegram برنامه‌های به اصطلاح هکر! در سر تا سر اینترنت تبلیغات گوناگونی را تحت عنوان "برنامه هک تلگرام"، "نحوه هک کردن تلگرام با برنامه"، "دانلود هکر تلگرام"، "هک تلگرام بدون کد" و ... مشاهده خواهید کرد که با عناوینی مثل "هک ۱۰۰% تضمینی"، "هک واقعی"، "هک عملی" و ... کاربران را فریب می‌دهند. هـــــــیچ یک از این برنامه‌ها تلگرام دوستتان را هک نخواهد کرد بلکه برعکس، خودتان در معرض هک شدن قرار خواهید گرفت!

فروشندگاه این برنامه‌ها پس از دریافت پول یا به صورت رایگان، در بهترین و خوشبینانه ترین حالت، هیچ چیزی تحویل شما نخواهند داد!




برچسب ها : ,,,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







[تبادل لگو با ما]

Friends
تمامی حقوق مطالب برای این سایت محفوظ میباشد. قالب طراحی شده توسط: برگ گراف و ترجمه شده توسط : قالب گراف